Head


Fotogalerie akce

Náklad do Bystřice v únoru 2009.

Petr Mirčev

Delší dobu se CS IMC pokoušela zorganizovat zimní foto-jízdu na JHMD a.s. Nedařilo se hlavně z důvodu teplých zim a je neuvěřitelné, že správnou zimu v České Kanadě s našim speciálem jsme naposled zažili 7.3.2004, kdy U47.001 uvízla ve sněhové závěji za Hůrkama. Letošní náš plán nabídnul zájemcům dokonce akci na 2 dny, s TU47 do Nové Bystřice jeden den a druhý den s Px 48 na Obrataň. Já osobně jsem moc nevěřil, že pojedeme a jak se ukázalo nebyl jsem daleko od pravdy. Na parní vlak se nepřihlásil téměř nikdo, diesel na Bystřičku též nebyl finančně pokryt. Po delší diskusi členů naší sekce bylo rozhodnuto, že přesto speciál uskutečníme i za cenu určité ztráty. Důležitým momentem tohoto rozhodnutí se nakonec ukázala přihláška překvapivě většího množství zájemců ze zahraničí. Ale přesto ještě cca 3 dny před stanoveným termínem hrozilo úplné zrušení akce z důvodu výše jedné nákladové položky v ceně za vlak, která pro mne byla naprosto nepřijatelná – 1200,- Kč za jízdní řád!
21.2.2009 v Jindřichově Hradci byla konečně zima jak má být a smíšený vlak podle našeho přání s 2 nákladními vozy rozchodu 1435 mm na podvalnících odjel dle jízdního řádu z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice. Přes počáteční obavy jak přijme vlaková četa vlastně nákladního vlaku požadavky na foto–stopy se ukázalo, že jsme padli do „spárů“ pracovních profesionálů / železničních fandů, se kterými vše probíhalo v naprosté pohodě. Dokonce v určitém okamžiku mladý vlakvedoucí přišel za organizátory s návrhem na další zastávky! Sněhu bylo někde až po pás a tak 29 účastníků, z toho 11 ze zahraničí (2 Dánové, ostatní Němci a Rakušani), si mohlo vychutnat cca 6 hodinové fotošou s TU47.021 v parádní zimě. A když vlaková četa - pp. Michal Barták a vlakvedoucí Rudolf, kterým patří poděkování za perfektně odvedenou práci, připravili jako bonus posun s odstavením jednoho vozu v Kunžaku, tak musel být uspokojen každý.

6.3.2009




Cestovní deník z akce