Lesní úzkorozchodná železnice 760 mm Viseu de Sus v Rumunsku je pravděpodobně jedna z posledních drah v Evropě, která používá pro pravidelnou přepravu dřeva z údolí pohoří Maramureš ke zpracování na pile ve Viseu de Sus parní lokomotivy. Až patnácti-oplenové soupravy zpravidla ovládají stroje řady 764, výrobky známé rumunské lokomotivky Resita , velké a malé diesely Faur, případně zajímavé oživení dráhy Orensteinka 764.211 (3981/1910) a Krausska 763.193 z roku 1921. Vzhledem k ekonomickým problémům se úzkorozchodka soukromého švýcarsko/německého majitele ve spolupráci s místním žel. klubem snaží také přitáhnout do dané oblasti turisty. Nabízí jim jak panenskou horskou přírodu s možnosti horské turistiky, tak i neopakovatelné celodenní zážitky z jízdy smíšeného parního vlaku do hor se všemi činnostmi, které k takové jízdě patří, tj. dobírání vody z potoka, lanový posun, jízda naložených oplenů „na vítr“, nakládání dřeva na nákladištích,vykládání kulatiny na trati z oplenu, transport lesních kolových traktorů a nakladačů na plošinových vozech, převoz koní, pluhování tratí parní lokomotivou apod.
Před cca 2 roky zde začal pan Michael Schneeberger organizovat pro veřejnost akce zaměřené na lesní železniční tématiku. S jeho pomocí CS IMC Plzeň na přelomu února/března 2006 zorganizovala 5 denní pobyt ve Viseu. 19 fanoušků železnic z Česka, Polska, Švýcarska a Německa odjíždělo 25.2.2006 z Česka sice za blátivého počasí, ale v pondělí 27.2. je Viseu přivítal novým sněhem, na který musel být ve vyšších místech trati použit sněhový pluh. První čtyři dny se na zavedených vlacích střídaly páry 764.408 „Cozia 1“, 764.469 a 764.211 v trati Viseu – Faina a Viseu – Ihoasa, 3.3.2006 jsme měli zaplacený speciální vlak s motorovým vozem 003 (ex 764.003), který nás nakonec odvezl do Botizu. Nutno zdůraznit, že operativní plánovaní rumunských železničních pracovníků jak je známe, bylo umocněno zimním provozem a prakticky jsme nikdy ráno nevěděli kdy a kam pojedeme. Ale i když se někdy zdálo, že všechny plány a činnosti se totálně hroutí, vždy jsme vyjeli a vrátili se ke všeobecné spokojenosti. Špatná zpráva v té době byla, že společnost neměla prakticky na nic peníze, na druhé straně jsme zaznamenali celkem dobře vypadající a opravené depo ve Viseu.
Stručná charakteristika akce: