Tatra T6A5 je jednosměrný čtyřnápravový motorový tramvajový vůz. Je odvozen z typu T6B5 pro SSSR a T6A2 pro NDR. Skříň tramvaje je svařena z válcovaných a lisovaných ocelových profilu, které jsou z vnější strany oplechovány, z vnitrní strany obloženy umakartem a sololitem. Podlaha vozu, která se nachází ve výšce 920 mm nad temenem kolejnice, je pokryta protiskluzovou krytinou. Tramvaj má v pravé bočnici troje dveře, v prvních dodávkách se jednalo o dveře čtyřkřídlé skládací, později vyrobené vozy obdržely dvojkřídlé výklopné dveře. Sedačky pro cestující jsou u starších tramvají koženkové, novější vozy, jsou plastové s textilním potahem. Horní část oken je otevíratelná, původně byla posuvná (jako u T3), u vozu z novějších dodávek jsou výklopná. Kabina řidiče je zcela uzavřena s posuvnými dveřmi.
Tramvaj je vybavena elektrickou výzbrojí typu TV3 s tyristorovou regulací. Synchronní trakční motory se nacházejí v podvozcích (v každém dva) a jsou uloženy podélně. Vždy dva motory jsou zapojeny do série a jsou napájeny z jednoho pulzního měniče. Vozy jsou vybaveny vícečlenným řízením, je tak možné spřahovat tramvaje T6A5 do dvouvozových nebo třívozových vlaků a ovládat je pouze z předního vozu. Pokud je souprava 2 x T6A5 spojena poloautomatickými spřáhly s příslušnou napájecí propojkou, pak lze jezdit jen na jeden pantograf (v Praze, Bratislavě a Ostravě je vytažen pantograf prvního vozu, v Košicích je vytažen jen pantograf druhého vozu). V Brně není používáno silové elektrické propojení, proto musí být proto vytaženy oba pantografy.
V polovině 90. let vznikly pro různé zkoušky dva prototypy tramvaje T6A5. Jeden z nich byl vybaven elektrickou výzbrojí TV14, kromě toho měl zakryté podvozky, neboť se zkoušelo snížení hluku. Druhý vůz měl střídavou elektrickou výzbroj TV30
Prototypy:
Prototypy (zkoušeny v Praze pod čísly 0026 a 0027 byly vyrobeny v roce 1991. Po různých zkouškách byly o rok později odeslány do Bratislavy, kde s evidenčními čísly 7901 a 7902 jsou doposud v provozu.
Na dalších zkušebních vozech s čísly 0030 a 0032 vyrobených roku 1996 se bez cestujících zkoušela především nová elektrická výzbroj typu TV14 (na voze č. 0030) a TV30 (vůz č. 0032). Po krachu ČKD byly oba vozy v roce 2004 prodány firmě Pars nova, kde byly upraveny (včetně dosazení standardní elektrické výzbroje TV3), a poté odprodány do Bratislavy, kde obdržely evidenční čísla 7957 a 7958.
Dodávky tramvají:
V letech 1991 až 1998 bylo vyrobeno celkem 296 vozu T6A5 a 1 nová vozová skříň. Byly určeny výhradně pro Československo, respektive později pro samostatnou Českou a Slovenskou republiku.
Česká republika:
Město
Počet kusů
Rok výroby
Ev. čísla
Poznámka
Brno
20
1996
1201 - 1220
Ostrava
38
1994 - 1998
1101 - 1138
Praha
150
1995 - 1997
8601 - 8750
1
1998
8600
náhr. skříň použita pro vůz T6A5.3
Slovenská republika:
Město
Počet kusů
Rok výroby
Ev. čísla
Poznámka
Bratislava
58
1991 - 1997 (2006)
7901 - 7958
7901,7902 (ex prototypy 0026,0027); 7957,7958 (ex prototypy 0030,0032)